LOVAT ÄR LOVAT

Planerna med nya bloggen från början var väl att hålla mig lite mer laid back (som dem säger i staterna) men visst är det väl ändå lockande att visa er hur jag bor nu. Jag kan ju faktiskt bestämma själv, även denna gång, vad jag vill visa. Grejen med att blogga om inredning är ju dessvärre att (bland annat) visa sin egen och inspirera andra. Så vafan.

Det var ju ett tag sedan jag bloggade och det har ju hänt en del under den tiden jag valde att sluta. Ni är många som frågat och jag kan väl i runda slag lista upp lite vad som hänt i mitt liv sen vi hördes av senast:
 

-Jag flyttade från världens finaste hus och det kommer dröja länge innan jag kommer över det och överhuvudtaget förstår varför jag inte bodde kvar själv. Och det är helt sant. Därefter valde jag att lägga ner bloggen då jag inte längre kände något behov utav att spegla något jag inte längre hade kvar. Bara en fråga om något rörande huset kunde förstöra min dag där ett tag.  Så den är inaktiv, men finns fortfarande kvar på nätet, med syftet att jag skall spara alla bilder innan den stängs för gott.

-Efter försäljningen köpte jag en fyra längre upp i stan, men vilken (som jag befarade) vart förstor för att underhålla, så den sålde jag kring nyår. Ni har kunnat se några bilder där ifrån i min gamla blogg.

-Jag som aldrig skulle flytta in i en tvåa igen fick bita i det sura äpplet när jag kom över en supersnygg lya i mina gamla kvarter. Där bor jag nu och trivs som fisken i vattnet. Det finns inte så mycket man kan göra med två rum och kök, men jag ville bo billigt och valde att ta det steget så länge. Därför är det svårt att inspirera er på samma sätt jag gjort förut. Men ha tålamod. Det finns alltid saker att göra för det. 

-Och för det sista: min kanin har dött, för en månad sedan. Min gamla bloggmodell.



Nåväl, hoppas ni som undrat är någolunda nöjda med svaren. Känner att jag inte behöver gå in något mer på det. Alla vet hur det känns när livet inte riktigt blir som man tänkt sig. Ta vara på varje dag och ta aldrig något för givet. Här kommer iallafall några bilder på mitt (nästan klara) kök jag gjort iordning:


Före:
Vita luckor och köksö.


Efter: Då jag utav erfarenhetssjäl vet hur lite man använder sin köksö (i middagssyfte) valde jag istället att bygga om köket så jag skulle kunna få plats med ett vanligt köksbord. Jag tycker det är trevligare att sitta tillsammans, mittemot varandra och äta. Inte på rad sådär.

Då hall, kök och vardagsrum sitter ihop i en öppen planlösning förstår jag givetvis tanken bakom denna konstellation också. Men jag tyckte inte den passa mig. Valde dessutom att byta ut luckorna till matt-svart, för att bryta av det annars genomgående vita i lägenheten. Köksbordet är en måttbeställd bänkskiva som är fäst i sidan utav köksbänken. Tanken bakom bänken som "går ut" i rummet är att, det lilla man kan kalla hall, ska bli mer levande och fylla extra funktioner.



Det får duga sålänge, puss & kram.


Postat av: fru Sätterlund

Supersnyggt Sofie!! Du är grymt duktig på att få till det :)



Ha det gott!

2011-08-17 @ 23:34:50
URL: http://tesbrandt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej!



Snyggt som vanligt Sofie, svart är ju så effektfullt tycker jag. Hoppas allt är bra med dig?



Hälsn. Lisa (lisan från styleroom)

2011-08-18 @ 08:06:29
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Super fint! Och du har helt rätt, det är bättre att få plats med ett ordentligt bord och kunna äta vid än en köksö som så sällan används!



fiffigt med köksbordet, håller själv på att leta köksbord för flytt till lägenhet där det är ett mindre kök.. vart har du köpt din köksskiva?



Kram

2011-08-18 @ 14:12:55
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Jonas

WOW!



Det är snyggt, modernt och samtidigt mysigt.



Jättefint :)

Postat av: Qaroline

Superfint Sofie! :) Så kul att du är tillbaka tjejen! Pusss

2011-08-18 @ 20:40:12
Postat av: Qaroline

Superfint Sofie! :) Så kul att du är tillbaka tjejen! Pusss

2011-08-18 @ 20:40:57
Postat av: Liw

åh vad kul att du är tillbaka! =) lägger till dig på bloglovin direkt... vad fint köket blev, hoppas du visar mer av din lägenhet snart



kram Liw (gamla hilleshog om du minns... )

2011-08-18 @ 21:00:54
URL: http://finalyan.blogg.se/
Postat av: jenny ~ house of jenny

Nämen! är du tillbaka... Fan va skoj! (ursäkta språket) Du kanske kommer ihåg mig. Mammanochkidzen.se, numera House of jenny.



Ditt kök blev hur läckert som helst!



Puss!

2011-08-19 @ 09:11:56
URL: http://www.houseofjenny.se
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Ja men de vart ju super fint när den sitter ihop och matchar! :)

Det är ett alternativ!

Jag försöker kolla runt lite vad man skulle kunna tänka sig, en plan är att köpa ett nytt bord och sedan eventuellt hitta snygga loppisstolar och måla dem svarta :)



Kram

2011-08-19 @ 09:26:48
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: pysseliten

jag måste med lägga till dig på min blogglista har ju bara gamla bloggen kvar .Så kul att läsa vad du har haft fördig .Anar att du har lika fint hemma nu köket såg kanoners ut ,Men du lyckas ju med allt DU GER VERKLIGEN INSPRATION till oss alla :) Ha en bra helg !

2011-08-19 @ 11:01:05
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

KALASFINT Sofie! :)

Kram & trevlig kväll på dig!

2011-08-20 @ 17:21:00

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!