LIVING THE DREAM.

Herregud vad längesedan jag var här inne. Jag har nästintill hunnit glömma bort att jag har en blogg.
 
Det är ganska roligt att min nya blogg "jag skulle skriva i varje dag.." hängde med i några månader iallafall. Nu, när jag bor i en annan stad och lever ett annat liv, kanske det skulle vara roligt för ER andra att följa min resa här uppe i Leksand. Därför kanske det är dags att ta tag i bloggen igen.
 
Hur som helst, vad hände liksom?
 
Det var väl kring jul någongång jag skrev mitt senaste inlägg och jag vill lova att det har hänt en hel del sedan sist. För att göra en lång historia kort:
  • Jag blev den 23 Januari 2012 moster till lilla Astrid
  • Träffat mannen i mitt liv
  • Har sålt min fina lägenhet
  • Blivit sambo
  • Tagit tjänstledigt från jobbet
  • Flyttat till Leksand (19 Augusti 2012)
  • Studerar till Visual Merchendiser på entreprenörskolan i Leksand

Som jag tidigare skrev, så skulle det vara en ära för mig att få dela allt härinne med er. Åtminstone lugna min familjs nerver därhemma. Jag hoppas kunna uppdatera er med det mesta som händer och som jag får vara med om här uppe, men också allt annat runt omkring som är viktigt och betydelsefullt i mitt liv.
 
Just nu är det full fokus på studierna häruppe som gäller och jag är precis inne på min andra månad. Vi är redan överösta med uppdrag och projekt och jag kan inte förklara i ord hur glad jag är över att ha fått den här chansen.
 
För tillfället bor jag i en stuga på Leksand Strand med en superhärlig tjej från Boden och tillsammans studerar vi båda till Visual Merchandisers på entreprenörskolan. Åker hem så många helger jag kan och som schemat tillåter.
 
Vad är och vad gör en Visual Merchandiser?
Kärt barn har många namn. Det kan också heta dekoratör, inredare, kommunikatör och butikskommunikatör. Jag själv väljer att kalla det VM, eftersom vi alla tilltalas den förkortningen på skolan. En VM är ansiktet utåt i en butik, stylar skyltdockor, skyltfönster, har koll på kampanjer och ser till att butiken håller en "röd tråd". Är det kampanjer på en speciell möbel eller ett speciellt klädesplagg, ser VM till att delar utav butiken fokuseras på just dessa varor.
 
Jag lever just nu, med andra ord, min allra största dröm. Och fast jag vet exakt precis vad som fått mig hela vägen hit så är jag ändå öppen för massvis utav förslag på vägen. Jag tror mig just idag veta exakt vart jag kommer hamna om två år, alla har vi ju en dröm, men det ska bli intressant och se hurvida tiden går och vart man tillslut kommer fästa sina fötter.
 
Ser framemot en lärande, spännande, rolig och jobbig tid häruppe ♥
 
Vi hörs snart igen, Puss
 
 
 
 
 


RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!