VÄRT ETT FÖRSÖK

Jag lever, jag lovar. Fick ett fläng för några dagar sedan och ville testa att kontaktplasta mitt vita, men ack så sköra, vardagsrumsbord. Det är nog tyvärr bland det sämsta ogenomtänkta inköp jag gjort någonsin, då bordskivorna redan efter en veckas användande började tappa färg. Skittråkigt, för jag tycker ändå om det. Men man får vad man betalar för och har det hängt med såhär länge, får det hänga med ett tag till. Jag tänkte hur som helst att jag skulle testa "bona om" det lite, få en lite mer "varmare" känsla. En annars genomgående vit och turkos färg (som jag tidigare haft) får allt att kännas "kallt". Så in med värme och jordnära höstfärger.



Ett superenkelt tips om man vill förnya något bara sådär. Det blev ju faktiskt som ett helt nytt bord, en liten teakkänsla. Dock var ju detta bara ett test då rullen var tänkt till min tidigare lägenhet. Men det var värt ett försök och nu vet jag att det funkar och att resultatet blir över förväntan. Kontaktplast finns ju i så sjukt många färger och det är roligt att man kan göra något enkelt utav det utslitna, så det blir som nytt igen. Denna går under namnet mörk ek och finns på bauhaus a' 99kr/2.1 meters rulle.

Ja.. jag fick ju samtidigt faktiskt också ett ryck och tapetserade över alla (mina två) turkosa fondväggar, till svart. Det sägs att "once you go black, you never go back" och jag tror jag lär instämma på det. Men hur det blev i det stora hela får ni se en annan dag.

PÖSS


Postat av: Erica

Det blev ju jättebra!!

2011-10-13 @ 13:58:54
URL: http://thereisnoplacelikehome.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Snyggt!

2011-11-15 @ 11:06:39
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: tessan

Gammalt inlägg, men hoppas du ser detta !
Vi har ett likadant bord som är suuuuperfult, har släppt färg på flera ställen och är skavanker här och var. Var plasten svår att få dit? Fick du "skarva" mitt på bordet eller finns den i så breda rullar? Jättefint blev det.

2013-03-09 @ 13:10:54

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!