JAG-ÄR-SKYLTDOCKAN.

Förra fredagen var det dags och skyltdockorna vi gjort i ordning skulle stå färdiga på skolans vernissage. Ämnet var "jag-är-skyltdockan", då vi skulle beskriva oss själva igenom dockan. Måste säga att det var ibland dem roligaste uppgifterna hittils och jag hoppas vi få något liknande uppdrag igen. Det är helt otroligt vilken kreativitet som flödar på entreprenörskolan och det är så roligt och se vartifrån alla får sina ideer.

Det här är min färdiga docka. Hon stod vid entren och bjöd på lakrits när gästerna kom.
Vad är tanken bakom min docka? Jo. Som det står på skylten nedanför så symboliserar allt det vita "den vita bas" (genomgående grundfärgen) jag gillar, det svarta för jag älskar att bära svarta kläder och för jag älskar kombinationen av svart och vitt, det rosa för min glada personlighet och allt laktits symboliserar hur mycket jag tycker om godis.
Hon är heltäckt i lakritssnören, lakritsrullar, mintstänger, lakritspatroner, lakritsfiskar och pingvinlakrits. Samtidigt som det var roligt att jobba med godis, var det svårt att veta hur man skulle få det att fästa. Innehållet i allt lakrits fäster inte ens med det starkaste lim du kan tänka dig, så i slutet fick jag ta till häftpistolen. Det gick väl ganska bra det med.
 
Här är några av klassens fantastiska kreationer -var sak med sin historia:


Postat av: Jenny

Vilken fräsig skyltdocka! Bra jobbat och verkligen fantasifullt :)

2012-10-07 @ 19:34:28

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!