SKYLTNINGSVECKA.

Klassen har haft skyltning i Insjön och Orsa under veckan och ikväll blev vår entré och vårt fönster helt färdigställt hos vår butik Gripsholm. Det är så roligt att komma in i en butik utan någon som helst föraning om hur det vill komma att se ut när det är helt färdigtställt.
 
För att vara vår första riktiga skyltning så måste jag säga att vi är hemskt nöjda. Man kan mer än vad man tror och jag känner mig så jävla hemma i dem där fönstren. Det är så kul att plocka varor, mixa, matcha och sätta pricken över i:et. Jag är nog enormt pedantisk när det gäller placering utav produkter och val utav färg, måste jag erkänna.  Det är väl både en för -och nackdel kan jag tycka. Då man kan bli riktigt besviken samtidigt som man ser hur saker och ting, redan innan, passar eller inte passar ihop med varandra. Men allt är relativt och allt går att lösa, tur är väl det. Huvudsaken är att man har kul och utvecklar sin kreativitet. Vi är inte i mål än.
 
Tänkte jag skulle visa er lite före -och efterbilder. Ha i åtanke att vi, i denna butik, var ganska begränsade med deras sortement trots att den är överöst med produkter. Det går liksom inte att trycka in allt i ett fönster och att temat "fars dag & julklappar" är ganska klurigt att fånga upp när butiken till största del är väldigt feminin.
 
Före.
Efter.
Nästa styling var i butikens entré. Två sidor, ganska svårt OCH frustrerande på grund utav det trånga utrymmet och skjutdörrar som öppnades och stängdes. Men det gick.
 
Före -och efter sida 1. Vi ville får bort det romantiska och lyfta fram det lilla utav den barnsliga sida som fanns i butiken, tillsammans med en mer mörk, grå och rustik känsla, i sammanhängande mönster och former. (Tyvärr är efterbilden inte tagen i helt färdigställt läge har jag märkt, men den får duga).
 
Före sida 2.
 
Efter sida 2.
 
Och sist men inte minst, kom ihåg...
 
Nu: en kopp te och planera den lediga morgondagen
Puss på er
 
 

 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!