BUTIKSEXPONERING.

Förrutom allt teoretiskt vi har så har vi även mycket praktiska ämnen, butikskommunikation/exponering är ett sådant ämne. En favorit på schemat måste jag erkänna. En månad har gått ungefär, men vi har ändå hunnit haft en del övningar och blivit överösta med en hel del projekt till hösten.
 
Idag hade vi stryk-teknik och styling av skyltdocka på schemat. Med andra ord hur man ska gå till väga med ett strykjärn i samband med en skyltning eller hur man gör armar av papper om skyltdockan kommer som en torso. Man må tycka att det borde vara hur enkelt som helst egentligen, men när allt fokus hänger på kläderna i en klädbutik måste man veta EXAKT hur man ska lägga upp det på bästa visuella sätt. Man lär sig något nytt varje dag.
 
En sådan dag på entreprenörskolan kan med andra ord se ut såhär:
 


 
Dekosalen, i love it.
 


Postat av: Jenny Pettersson

Om du kunde förstå hur mycket jag saknat dig. Ska bli så spännande att följa din resa på skolan. Fan, du lever min dröm. Kan du förstå hur många som avundas dig? Kan du förstå hur många som också vill jobba med styling och skyltning?

Gör allt det där du så länge drömt om nu och hoppas vi får följa med i framtiden med, när du bygger det där drömhuset du så länge pratat om. Jag tror på dig, välkommen tillbaka. Stor kram!!!

2012-09-13 @ 14:33:38

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!