PLASTIC FANTASTIC

Inläggen kanske lyser med sin frånvaro ibland, men för tillfället inte kreativiteten. Så nu vill jag självklart dela med mig lite utav vad jag ställt till med dem senaste dagarna här hemma. Men bra vart det och jag är supernöjd över resultatet.

Det här med dekorplast/kontaktplast, har sagt det förr och jag säger det igen -vilken grej! Jag var länge inne på att köpa nya vita garderobsstommar till sovrummet då dem nuvarande är i ek, för att få mer kontrast gentemot golvet. Istället för att slänga ut onödiga tusenlappar på nya stommar bestämde jag mig för att köpa vit dekorplast och klä in dem istället. Trodde knappast jag skulle ha sådan tur att det fanns i den bredd (60cm) jag skulle ha först, men där hade jag fel. På colorama här i fagersta fanns givetvis det jag sökte. Ett enkelt och prisvärt tips!

Ca pris, maxbredd 67cm 49kr/m.


(jag bjuder på den där felstavningen på bilden ovan)

Det gäller att ha tålamod och ta det lugnt så resultatet blir så bra som möjligt. Det första steget är alltid svårast. Riv upp en liten bit i början och sätt fast upptill, gärna med ca 1 cm överhäng så du snyggt kan skära bort det sen. Dra sakta bort plasten allt eftersom du med en handduk/trasa drar handen vägrätt fram och tillbaka hela vägen ner för att undvika bubblor.



När du täckt hela långsidan använder du dig utav ett "krokigt" rakblad för bästa resultat. Dem är enkla att dra med och "halkar" inte lika lätt som ett vanligt. Linjerna blir raka och resultatet strålande. Ta det lugnt bara!


Som jag tidigare sa, beställde jag ju hem en ny tapet till sovrummet, vilken också fått komma upp på väggen. Jag är verkligen helt kär i den tapeten. Eftersom jag ännu inte införskaffat mig dem resterade stommarna som skall hänga ovanför sängen ihop med dem andra två garderoberna, får ni se hela resultatet senare. Men en titt på en förträffligt fin tapet skall ni iallafall få. Man blir helt crazy och yr utav att titta på den -helt i min smak!



Nu står ett eftermiddagsskift på listan, puss på er!



Postat av: Anna Stolpe

Gud vad snyggt det blev! Fattar inte vart du får allt ifrån. =)

Du har inget tips på vad jag kan göra med mina garderobsdörrar. Har massor med gaderober och alla har den klassiska tapeten på sig. Har tidigare i våran förra lägenhet skrapat, slipat, spaklat och målat dörrarna och det va ett helvete så jag är inte så sugen på att göra det igen. Tänkte att du som är så påhittig kanske har några tips. =)

Ha det bra! =)

2011-09-14 @ 20:40:18
URL: http://annastolpe.blogg,se
Postat av: pysseliten

du är så Bra Verkligen kaon fitn är har funderat i flera dar på att klä om det svarta i hallen till vitt . Och taptern LOVE den är så fin .

Du kan verklien bra spar tips och tid . Men som sagt var det gäller at ta det esy :)Och det har ju jag svårt för .

2011-09-14 @ 21:33:54
Postat av: Anna

Hej igen!



Nej det är precis så jag menar. Det enda som inte stämmer är att det inte är struktur utan en slät tapet som sitter på.

Men den där dekor plasten är det klister på den på baksidan eller? Så man kan fästa den på nästan vad som helst? Då borde jag ju bara kunna slipa ned tapet kanterna så de inte är så synliga och sedan sätta på isf, eller?



Tack för att du svara! =)

2011-09-15 @ 06:54:45
URL: http://annastolpe.blogg.se/
Postat av: isa

Kalas snyggt gjort!!! Dekorplast är bland det bästa som finns!!! Tummen upp kram

2011-09-20 @ 17:47:26
URL: http://rustaupp.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!